יום חמישי, 5 ביוני 2014

הונאות ורמאויות במשחקי לוטו

הגרלות הלוטו בארץ ובעולם נתונות תחת ביקורת מתמדת ורמת בטיחות גבוהה ביותר בכדי למנוע רמאויות והונאות במשחקים. אך למרות זאת תמיד יש פתח לרמאויות. דרך אחת היא לחבל במכונה ובכדורים שלה. מכיוון שהמכונה של הלוטו שואבת את הכדורים על ידי אוויר, כל הכדורים צריכים להיות באותו משקל בכדי לאפשר לכולם הזדמנות שווה לעלות בגורל. אך בכדי לבצע זאת יש צורך להגיע פיזית לאולפן ההגרלות ולמכונה, דבר שהוא כמעט בלתי אפשרי עקב השמירה הכבדה. המכונה, הכדורים ותוצאות הלוטו נבדקות על ידי ועדה בכדי לבדוק שלא היו רמאויות.

שאר ההונאות הן בעיקר כלפי המשתתפים התמימים. לדוגמא, מכירה של מוצרים או מערכות אשר אמורות להגדיל באופן משמעותי את סיכויי הזכייה. כמובן שאין דבר כזה בכלל, כיוון שההגרלות אקראיות לחלוטין, אך אנשי מכירות מיומנים מצליחים לעבוד על המשתתפים בהגרלות ומוכרים להם חלומות שווא.

עוד צורה של הונאת לקוחות נקראת "העוקץ הניגרי". בשיטה זו הפושעים שולחים מיילים לדואר האלקטרוני של אנשים שמילאו לוטו לפי מאגר נתונים מובנה, או יוצרים איתם קשר דרך הטלפון. עם מודיעים על זכייה בפרסים הגדולים של הלוטו ודורשים מהזוכים לשלוח סכום כסף שהוא המס או האגרה הנדרשת, בכדי לקבל את הפרס. כמובן שההודעה כוזבת. האנשים שנופלים בפח שולחים את הסכום הנדרש מבלי לראות שקל אחר כך.


פושעים ונוכלים תמיד אפשר למצוא ולכן חשוב להיזהר מהם. אין שום מערכת שאתם יכולים לרכוש שתעלה לכם את הסיכויים לזכייה. וכן הודעות על פרסים מקבלים אך ורק ממפעל הפיס. במידה וקיבלתם מייל או שיחת טלפון חשודים יש לבדוק מול מפעל הפיס האם הם אלו שיצרו את הקשר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה